
Erin Meyer jest profesorem w INSEAD, jednej z wiodących międzynarodowych szkół biznesu, pisarką biznesową, a także badaczką różnic kulturowych w środowisku korporacyjnym.
W 2021 roku Erin po raz trzeci znalazła się na liście Thinkers50, a w 2018 roku została wybrana przez magazyn HR jako jedna z 30 najbardziej wpływowych myślicieli HR roku. Publikacje Meyer ukazały się w Harvard Business Review, New York Times, Forbes.com i The Times of India. Udzielała wywiadów w CNN, Bloomberg TV, BBC i NPR.

Meyer od lat poświęca się analizie i rozwiązywaniu problemów związanych ze złożonością różnic kulturowych, z którymi mierzą się menedżerowie globalnych koncernów. Pomaga firmom zmieniać kultury organizacyjne na takie, które sprzyjają elastyczności i innowacyjności oraz przygotowuje strategie dla poprawy efektywności projektów na całym świecie. Pomaga firmom rozwijać kulturę organizacyjną oraz opracowuje najnowocześniejsze strategie w celu poprawy efektywności projektów.
Badaczka podkreśla, że – nowym wymaganiem dla liderów XXI wieku jest zrozumienie szerszego, bogatszego wachlarza stylów pracy, a także umiejętność określenia, które aspekty interakcji są zwyczajnie wynikiem osobowości, a które skutkiem różnic w perspektywie kulturowej. Jej praca skupia się wokół tego jak wiodący managerowie radzą sobie ze złożonością różnic kulturowych w międzynarodowym środowisku korporacyjnym.
Życie i praca w Europie, Afryce, Stanach Zjednoczonych oraz współpraca z imigrantami z Azji skłoniły Erin do badania systemów biznesowych w różnych częściach świata.
Stworzyła strukturę pozwalającą międzynarodowym menedżerom określić swoje preferencje przywódcze i porównać ich metody ze stylami zarządzania innych kultur. Erin nauczyła tysiące menedżerów z pięciu kontynentów, skutecznego zarządzania w środowisku międzynarodowym.
Przeprowadziła także badanie z Reedem Hastingsem, współzałożycielem i dyrektorem generalnym Netflix, pokazujące podstawowe zasady niezbędne do budowania kultury korporacyjnej, która jest innowacyjna, szybka i elastyczna. Razem przełamują niekonwencjonalne zasady i podkreślają istotę wydajności ponad ciężką pracę, którą trzeba odpowiednio wynagradzać. Podczas “eksperymentu na Netflixie” podjęli oni trzy pomysłowe kroki w celu pielęgnowania kultury wolności i odpowiedzialności w firmie: zwiększenie natężenia talentów, wzrost szczerości oraz usunięcie kontroli.
Wyniki tych badań zostały opublikowane w ich nowej książce No Rules Rules (Penguin Press, 2020), która przyniosła Erin globalną rozpoznawalność.