Żabka zdała test z solidarności i wciąż pomaga uchodźcom z Ukrainy

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
żabka
Fot. materiały prasowe

Współczesny klient jest coraz bardziej wymagający. Ceni marki, które postrzega pozytywnie, nie tylko ze względu na ofertę czy dobrą obsługę. Wywiera nacisk na różnorodne grupy interesariuszy, np. decydentów politycznych, ale i sam głosuje swoim portfelem, intensywnie poszukując informacji o modelu biznesowym firmy oraz jej rzeczywistym oddziaływaniu na środowisko naturalne. Dlatego dziś kwestie środowiskowe i odpowiedzialność społeczna przestają być tylko elementem kreowania wizerunku, a zaczynają być podstawą myślenia o tym, jak tworzyć finansową i pozafinansową wartość. Odpowiedzialności – za pracowników, współpracowników, klientów i środowisko – wiele uwagi poświęca w swojej strategii Żabka. Chętnie angażuje się w aktywności mające na celu pomoc potrzebującym, zachęcając jednocześnie swoich klientów do włączenia się w wybrane działania. Do tej pory się na nich nie zawiodła, ufając jednocześnie że klienci są podobnego zdania.

Odpowiedzialność integralną częścią strategii

Wielu obywateli Ukrainy to pracownicy czy franczyzobiorcy Żabki, a także ich współpracownicy. Sieć, od samego początku w pełni solidaryzuje się ze społecznością ukraińską, a działania pomocowe podjęła już 12 godzin od wybuchu wojny. Zaangażowanie w działania społeczne wpisane są w Strategię Odpowiedzialności Grupy Żabka. Obecne czasy odczarowują pojęcie ESG, wskazując, że społeczna odpowiedzialność to nie chwilowa moda, a wyraz empatii, współpraca, zaangażowanie i solidarność. To nie tylko kwestia reputacyjna, ale realne działania, które mają sprawić, że świat będzie po prostu lepszy.

Pracownicy są ważni

Żabka wspiera pochodzących z Ukrainy pracowników, współpracowników oraz franczyzobiorców ponieważ odpowiedzialność za nich jest dla firmy niezmiernie ważna. Niezwłocznie po wybuchu wojny Żabka zadeklarowała szeroką pomoc i natychmiast tę pomoc wdrożyła. Polegała ona m.in. na zorganizowaniu bezpiecznego transportu do Polski rodzin pracowników, zapewnieniu im dachu nad głową, pomocy prawnej, psychologicznej i materialnej oraz wsparcia asystentek kulturowych.

Pomoc humanitarna dla Kijowa

Działania pomocowe dla Ukrainy od początku koordynuje sztab, który stara się w jak najlepszy i najszybszy możliwie sposób odpowiadać na aktualne potrzeby. Łącznie firma przekazała już ponad 505 ton żywności i artykułów higienicznych, współpracując w tym zakresie z administracją rządową, samorządami czy organizacjami pozarządowymi. W marcu, Żabka wraz ze swoimi inwestorami – CVC Capital Partners oraz Partners Group wysłała do Ukrainy specjalny pociąg towarowy z pomocą humanitarną dla ludności cywilnej. 60 ton żywności o długim terminie ważności, wody oraz niezbędnych środków higienicznych dotarło do Kijowa 13 marca.

Pracownicy, franczyzobiorcy i klienci – na medal

Żabka to także franczyzobiorcy i klienci, którzy jak zawsze – nie zawiedli w trudnych chwilach. Osoby prowadzące sklepy przy wschodniej granicy rozdają uchodźcom ciepłe napoje i przekąski, pozostali - organizują zbiórki i dostarczają je osobiście na granicę. Klienci otrzymali możliwość przekazywania datków na organizacje charytatywne wspierające uchodźców, mogą dokonywać wpłat podczas wizyty w jednym z ponad 8200 sklepów, bez konieczności dokonywania zakupów. Mogli oni także podjąć decyzję o wymianie zbieranych podczas zakupów punktów lojalnościowych – tzw. żappsów, na cegiełki charytatywne, jeśli są użytkownikami aplikacji Żappka. Uzyskanie w ten sposób środki Żabka pozwoliły na sfinansowanie kolejnego transportu z niezbędną żywnością i środkami higienicznymi dla ludności cywilnej Kijowa.

Znajdź pracę – platforma Żabki

Z myślą o uchodźcach poszukujących w Polsce pracy, Żabka stworzyła specjalną platformę z ofertami pracy zarówno w centrali, centrach dystrybucyjnych, współpracujących z siecią spółkach jak i w sklepach Żabka, na terenie całego kraju. Portal praca.zabka.pl funkcjonuje również w języku ukraińskim. Platforma cieszy się dużym zainteresowaniem. Obecnie znajduje się na niej kilkaset ofert pracy. Chętni mogą również przesłać swoje aplikacje i pracownicy call center oddzwonią, kiedy pojawi się odpowiednia dla nich oferta w preferowanej lokalizacji.

żabka
Fot. materiały prasowe

Wolontariat Żabki

W zgodzie ze Strategią Odpowiedzialności oraz odpowiadając na potrzeby i liczne apele organizacji pomocowych, Żabka zdecydowała o uruchomieniu programu wolontariatu pracowniczego. W jego ramach każdy pracownik Żabki, w czasie godzin pracy, może przeznaczyć do 8 godzin miesięcznie na wolontariat, niosąc pomoc w ośrodkach dla uchodźców, z którymi Żabka nawiązała współpracę. Pracownicy Żabki mogą działać jako wolontariusze we współpracujących z firmą fundacjach, w punkcie recepcyjnym na Międzynarodowych Targach Poznańskich, a także wspierając i koordynując zbiórki produktów przeznaczonych na pomoc humanitarną w Centrali firmy.

Żabka od lat aktywnie angażuje się w niesienie pomocy tam, gdzie zachodzi taka potrzeba. Pracownicy, franczyzobiorcy, współpracownicy i klienci Żabki jak zwykle stają na wysokości zadania, sprawdzając się w tych trudnych czasach, każdego dnia zdając egzamin z człowieczeństwa.

Więcej informacji o działaniach pomocowych Grupy Żabka: https://zabkagroup.com/pl/zabka-pomaga/