Wizjoner współczesnego marketingu. Raja Rajamannar CMO Mastercard wystąpi na Impact’23

Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
Raja Rajamannar CMO MasterCard
fot. materiały prasowe

Raja Rajamannar jest dyrektorem marketingu i komunikacji w Mastercard na szczeblu globalnym oraz członkiem zarządu firmy. Wyróżnia się jako wybitny i ceniony na całym świecie ekspert ds. marketingu z ponad 30-letnim stażem. Jest autorem bestsellera Wall Street Journal „Quantum Marketing: Mastering the New Marketing Mindset for Tomorrow's Consumers”. Raja Rajamannar wystąpi w Poznaniu na kongresie gospodarczo-technologicznym Impact’23 w dniach 10-11 maja.

Rajamannar przeprowadził marketingową rewolucję swojej firmy. Odpowiada m.in. za rozwój platformy Priceless, oferującej unikatowe doświadczenia dla użytkowników Mastercard. Od lat stara się stworzyć markę-symbol, wprowadził również na rynek przełomową identyfikację dźwiękową, uznawaną za najlepszą na świecie. Jest także prezesem Healthcare; dzięki jego przewodnictwu jest to dziś jedna z najprężniej rozwijających się linii biznesowych firmy. Jego dokonania wykorzystuje się jako „case studies” w toku studiów na Harvard Business School, Yale School of Management oraz na innych najlepszych na świecie uniwersytetach.

Kluczem do sukcesu jest dla Raja zainteresowanie człowiekiem jako całością, nie tylko od strony konsumenckiej. Tę oraz inne przełomowe teorie i innowacyjne strategie opisał w książce „Quantum Marketing: Mastering the New Marketing Mindset for Tomorrow's Consumers”, która zyskała status bestsellera Wall Street Journal. Autor jest także zdobywcą prestiżowej nagrody Stewie Award oraz International Book Awards. Książka Rajamannara jest obecnie uważana za obowiązkową pozycję dla każdego, kto chce, by jego marka – dzięki dobrze prowadzonym działaniom marketingowym – przetrwała w epoce post-cyfrowej.

Książka opowiada o radykalnej przemianie świata, która dokonuje się na naszych oczach.  Rewolucja, której doświadczamy poprzez wykorzystanie nowych technologii, a także przez  zachodzące zmiany kulturowe i światopoglądowe, wymaga od nas ponownego spojrzenia na branżę marketingu. Większość zasad, struktur i narzędzi ukształtowano wiele lat temu, tymczasem są nadal stosowane. Niektóre z nich można rzeczywiście uznać za ponadczasowe i uniwersalne, ale jest wiele rzeczy, które musimy przemyśleć i wymyślić na nowo, dopasować do współczesnego odbiorcy – mówi Rajamannar.

Publikacja doczekała się tłumaczeń na 9 języków. Na prośbę czytelników w serwisie LinkedIn powstał także videoblog „Quantum Marketing: Sense Live”. Tam wraz z zaproszonymi gośćmi Rajamannar pogłębia i rozwija tematy zaprezentowane w książce.

Rajamannar, zanim trafił do Mastercard, pełnił funkcję dyrektora ds. transformacji w Anthem (wcześniej WellPoint), marce zajmującej się ubezpieczeniami zdrowotnymi. Był także dyrektorem ds. innowacji i marketingu w firmie Humana, pełnił wysokie funkcje kierownicze w Asian Paints, Unilever i Citibank. Tam rozwijał kompetencje zarządcze i zdobywał doświadczenie w zakresie marketingu i finansów.

Niejednokrotnie już doceniano pracę Rajamannara. W 2021 r. w magazynie Forbes znalazł się w pierwszej piątce najbardziej wpływowych CMO na świecie. Przyznano mu tytuł globalnego marketera roku WFA, zdobył nagrodę Grand Brand Genius Adweek. Business Insider umieścił go wśród 25 najbardziej innowacyjnych CMO na świecie. Uzyskał tytuł Billboard’s Top Branding Power Player, nagrodę Fashion Group International za innowacyjność w zakresie technologii i marki oraz wyróżnienie CMO Club Hall of Fame.

Raja Rajamannar jest prezesem Światowej Federacji Reklamodawców (World Feredation of Advertisers) oraz członkiem wielu rad nadzorczych spółek kapitałowych i organizacji non-profit, m.in. PPL Corp, Bon Secours Mercy Health czy New York City Ballet.