Liderzy innowacji na Impact’24

Ten tekst przeczytasz w 2 minuty
impact
Materiały prasowe

Sztuczna inteligencja i technologie przyszłości są dziś niezbędne, by być konkurencyjnym i stać na czele postępu. Na Impact’24 opowiedzą o nich liderzy, którzy wytyczają kierunki innowacji w technologiach, zwłaszcza w obszarze AI.

– Jest oczywiste, że technologia będzie miała kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego – wiedzą to już przedsiębiorcy na całym świecie – mówi w wywiadzie dla „Dziennika Gazety Prawnej” Fran Katsoudas, globalna wiceprezeska i dyrektorka ds. zasobów ludzkich, polityki i celu w Cisco, która w maju wystąpi na Impact’24. – Obecna epoka wymaga od nas uczenia się przez całe życie. Także po to, by możliwie najlepiej wykorzystać pojawiające się na horyzoncie możliwości – dodaje.

Impact’24 to największy kongres gospodarczo-technologiczny w naszej części Europy, który odbędzie się 15–16 maja w Poznaniu. Ma dostarczać merytorycznych informacji o najnowszych trendach i prognoz na temat gospodarki, technologii, finansów – wskazywać kierunek, w którym zmierza świat. W wydarzeniu biorą udział liczące się osobistości ze świata polityki i biznesu – prezesi największych polskich i globalnych firm, kluczowi inwestorzy, przedstawiciele rządu i instytucji europejskich oraz eksperci światowego formatu. W tym roku na dziewięciu multimedialnych scenach wystąpi 650 mówców, którzy w ramach 24 ścieżek tematycznych pochylą się m.in. nad takimi tematami jak geopolityka, sztuczna inteligencja, obronność, cyberbezpieczeństwo, technologie w finansach i przemyśle, digital commerce, nowoczesne przywództwo, kwestia wzmocnienia pozycji kobiet. Swą obecność potwierdziły m.in. takie osobistości jak Michelle Obama, była premierka Finlandii Sanna Marin, ekspert ds. Europy Środkowo-Wschodniej Timothy Snyder, światowej sławy terapeutka Esther Perel.

Sztuczna inteligencja będzie jednym z wiodących tematów na Impact’24

Jakie realne korzyści i zagrożenia niesie rozwój AI? Jak można ją wykorzystać w różnych sektorach gospodarki? Na te pytania odpowiedzą międzynarodowi eksperci, twórcy AI oraz liderzy najbardziej innowacyjnych firm, które ją wykorzystują. Mówcami na Impact’24 będą m.in. Kenneth Cukier – ekspert od sztucznej inteligencji i wicenaczelny „The Economist”, Verity Harding – specjalistka w zakresie polityk publicznych i jedna z najbardziej wpływowych osób w dziedzinie sztucznej inteligencji w rankingu TIME100, prof. Aleksandra Przegalińska – filozofka i badaczka rozwoju nowych technologii, zwłaszcza technologii zielonej i zrównoważonej, humanoidalnej sztucznej inteligencji, robotów społecznych i technologii ubieralnych, wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski, sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji Dariusz Standerski. Głos zabiorą także urbanista i ekspert ds. wykorzystywania sztucznej inteligencji w miastach Damiano Cerrone, dyrektor obszaru AI & Data z Ringier Axel Springer Marcin Kruczyk oraz Adam Sawicki, który odpowiada za wdrożenie strategii cyfrowej w TVN Warner Bros.

Sztuczna inteligencja stwarza mnóstwo możliwości dla firm, ale trzeba być z nią na bieżąco

– Technologia AI stwarza mnóstwo możliwości dla przedsiębiorstw i marek, ale istotne jest, żeby zapoznać się z nią i regularnie sprawdzać, jak się zmienia. Robienie tego raz w miesiącu może zapewnić dobre rozeznanie w temacie. Jeśli robisz to co pół roku, możesz być już spóźniony, bo tak szybko zachodzą zmiany – podkreśla Diederick Veelo, jeden z mówców Impact’24 w wywiadzie dla „Pulsu Biznesu”. Veelo jest szefem innowacji w kreatywnym studiu produkcyjnym Ambassadors i założycielem Vocoda.ai, studia syntezy głosu. Jego zdaniem, prowadząc działalność, na którą wpływa sztuczna inteligencja, trzeba się liczyć z ciągłą koniecznością śledzenia zmian. – Świadomość tego, co jest budowane, co jest dostępne i jak można to wykorzystać, jest kluczowa – podkreśla. Mówcami będą przedstawiciele czołowych światowych firm rozwijających AI – szef na region EMEA w NVIDA David Hogan czy szefowa Google DeepMind Institute Anna Koivuniemi, a także twórcy najbardziej obiecujących start-upów wykorzystujących sztuczną inteligencję z całego regionu CEE (m.in. AI Clearing, Turbine AI czy elv.ai). Głos zabierze także Roozbeh Aliabadi, współzałożyciel pionierskiej firmy ReadyAI, zajmującej się edukacją najmłodszych w zakresie sztucznej inteligencji. Impact’24 to nie tylko wystąpienia mówców, ale także imprezy towarzyszące i rozmowy w kuluarach. Podobnie jak w ubiegłym roku organizatorzy wydarzenia przygotowują księgarnię – Impact Bookstore, w której planowane są spotkania z autorami i gdzie będzie można otrzymać dedykację m.in. od Ivana Krasteva, Timothy’ego Snydera, Aleksandra Kwaśniewskiego, Marty Niedźwiedzkiej. Podczas Impact’24 polską premierę będzie mieć m.in. „Power and Prediction: The Disruptive Economics of Artificial Intelligence” autorstwa Aviego Goldfarba, Ajay Agrawal i Joshuy Gansa. Książkę, polecaną między innymi przez „Financial Times”, wydaje Wydawnictwo Poznańskie we współpracy z Impact. To przewodnik dla każdego lidera biznesu, wyjaśniający, co zrobić, by nadchodząca rewolucja AI działała na korzyść firmy. Będzie świetnym uzupełnieniem wiedzy zdobytej na Impact’24.

ORGANIZATOR

impact 2024 logo
/
fot. materiały prasowe